2.09.2017

Moje zasady w rysowaniu, których się trzymam ~~Boovko




Witajcie :3
 Pomyślałam sobie, że może warto by było zrobić zbiór moich  zasad,  których się trzymam w rysowaniu. Może komuś się przydadzą? Zapraszam do dalszego zapoznania się z nimi i jednocześnie informuję, że nie wiem, co kto już wie i jakie ma doświadczenia z rysowaniem :D Są tu wskazówki z różnych dziedzin i kategorii, więc może każdy znajdzie coś dla siebie... Informuję również, że są to rzeczy, których się nauczyłam na zajęciach i dodaję to, co uważam za słuszne....Każdy przecież może mieć swoje zdanie.





  •  Przy portretowaniu młodej osoby nie powinno się szczególnie zaznaczać  ust. Lepiej, żeby linie były mniej widoczne, wtedy nie pojawia się efekt postarzenia postaci.
Przykładowo, jak to zaprezentowała Marcysiabush ,wraz  z całym tutorialem rysowania ust;

  •  Przy rysowaniu skóry można dodawać także zielonego, fioletowego , różowego i czerwonego, aby stworzyć lekki kontrast i bardziej realistyczną skórę.
  • Malowanie obrazu zaczynaj od koloru bazowego, bez żadnych cieni itp., a przy tym zaczynaj od jasnego koloru, który łatwo potem przyciemnić.

  • Obszaru, który chcesz wypełnić walorem nie obrysowuj mocną kredką/ołówkiem, ponieważ dość trudno się to zmywa.

  • Przy rysowaniu pastelami suchymi nie używaj czarnego i białego, stworzy to bardziej realistyczny zarys tego, co chcesz pokazać.

  • Tym samym, przy rysowaniu pastelami suchymi- NIE ROZCIERAJ ICH. Będziesz miał potem brudne ręce, zostawiając ślady na kartce, na tym co stworzyłeś, a kolor który uzyskałeś zblaknie i będzie raczej przypominał odcień szarego, raczej nie taki, jaki zamierzałeś. Blendować pastele możesz, ale w inny sposób, np gumką do mazania.

  • Suche pastele łatwo wymazać gumką, najlepiej chlebową, przeznaczoną do tego typu rzeczy. Gumkę do mazania traktuj jako przedmiot artystyczny, wycinaj, zaostrzaj , dostosuj ją tak, jak w danej chwili  jest Ci potrzebna. Tym samym nie powinieneś raczej używać kolorowej gumki do mazania, bo może, choć nie musi - zostawiać ślady na papierze.

  • Portety, które mają być bardziej realistyczne możesz rysować na kolorowym papierze, np. beżowym. Ułatwi Ci to pracę i wzmocni kontrast między cieniami na twarzy.

  • Gdy rysujesz kredkami, możesz je mieszać ze sobą, choć nie każde połączenie będzie odpowiednie. Dobrym i optymalnym rozwiązaniem będzie łączenie kredek miękkich z twardymi, tak jak w przypadku ołówków, miękkie będą blendować twardsze , i struktura papieru zostanie bardziej pokryta.

  • Farbami akrylowymi możesz malować na tkaninie, ponieważ nie da się ich doprać ;)
Podobny obraz
To na razie tyle.
 Ps1. zależało mi nie na długości posta, czy zdjęciach, a na treści, więc jeśli długość, czy też sam tekst nie odpowiada, musicie mi wybaczyć
Ps2. Mam nadzieję, że komuś w jakiś sposób pomogłam. Trzymam się tych zasad, bo według mnie, praca wychodzi lepiej w ten sposób. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Pozdrawiam, Boovy


3 komentarze:

  1. Bardzo przydatne zasady :D Sama przekonałam się o tym że nie da się doprać akryli kiedy zapomniałam przebrać koszulki do malowania i pobrudziłam sobie koszulkę od przyjaciółki :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow dzięki o niektórych nie wiedziałam, fajnie zrobię sobie koszulke

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy3:49 PM

    Ja do skóry dodaję różowego i fioletowego ;v

    OdpowiedzUsuń