20.12.2011

DIY - Gwiazda przestrzenna na Boże Narodzenie



Czego potrzebujesz:

• 6 kartek papieru A4 (ja wykorzystałam różowy, ale może być inny)
• linijka
• nożyczki
• ołówek
• taśma dwustronna lub mocny klej do papieru



1. Do stworzenia gwiazdki potrzebne są kwadraty. Zagnij róg papieru A4 z dłuższego boku w trójkąt. Odetnij prostokąt, który został.


2. Papier zagnij raz jeszcze, by stworzyć mniejszy trójkąt. Po rozprostowaniu otrzymasz kwadrat podzielony na cztery trójkąty.


3. Złóż ponownie po liniach. Ustaw swój trójkąt tak, by móc pracować z najgrubszym zagięciem.


4. Na boku z najgrubszym zagięciem narysuj trzy kreski w odległości ok. 4 cm od siebie.


5. Od kresek na grubym zgięciu poprowadź linie do boku z podwójnymi zagięciami. Linie nie mogą sięgać końca kartki.


6. Zacznij wycinać swój trójkąt po liniach. Upewnij się, że linie nie sięgają końca kartek.


7. Tak wygląda papier po wycięciu i rozłożeniu. Cały proces powtórz sześć razy.


8. Ostrożnie zawiń jeden bok najmniejszego, środkowego kwadracika i naklej na niego kawałeczek dwustronnej taśmy lub posmaruj klejem. Przyklej do niego przeciwległy róg, by stworzyć rurkę.


9. Odwróć swój kwadrat i zawiń następny w kolejności kwadrat, najklejając na niego kawałek taśmy. Przyklej do niego przeciwległy róg.


10. Przyklejaj do siebie rogi naprzemiennie, aby uzyskać efekt ze zdjęcia. Powtórz swoje czynności na wszystkich kwadratach.


11. Zwinięte części przyklej do siebie, umieszczając na jednym końcu kawałeczek taśmy lub za pomocą kleju.


12. Następnie sklej również środkowe części sklejonych na dole ramion gwiazdy.


13. W ten sam sposób postępuj z kolejnymi ramionami.


14. Gotowe!

5 komentarzy:

  1. Anonimowy6:00 PM

    sliczne, ide próbowac :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh,robiłam takie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne , ale chyba praco chłonne , obawiam się że mam za mało zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja takie zrobiłam tylko małe, jako bombeczki.

    OdpowiedzUsuń