10.01.2012

Ramka walentynkowa



RAMKA Z KOLOROWEGO RYŻU

Czego potrzebujesz:

• 2 kartki brystolu A4 (lub tektury)
• linijka
• nożyczki
• ołówek
• taśma dwustronna lub mocny klej do papieru
• kolorowy ryż




Do stworzenia kolorowego ryżu potrzebujesz:

• ryż surowy
• kolorowa bibuła
• woda
• ręcznik papierowy
• mieszadełko (ja mam widelec)



Najpierw zabarwimy ryż, by wykorzystać go w naszej ramce. Bibułę porwij na mniejsze kawałki i wrzuć do szklaneczki z wodą. Dobrze wymieszaj, aby woda zabarwiła się intensywnie. Wyjmij bibułę, a do kolorowej wody wrzuć ryż. Pozostaw go w szklance na 15 minut.


Wylej wodę ze szklanki, a kolorowy ryż ułóż na serwetce do wyschnięcia. Możesz barwić ryż na różne kolory, najlepiej na dzień przed tworzeniem ramki, żeby zdążył wyschnąć.


Z kartek brystolu wycinamy 4 paski o szerokości 5,5 cm. Na dwóch paskach robimy linie na wysokości 1 cm, po obu stronach. Tam będzie miejsce klejenia i łączenia kartek ze sobą.


W polu wyznaczonym przez narysowaną linię nakładamy klej lub przyklejamy dwustronną taśmę. Łączymy z drugim paskiem, pomagając sobie linijką.


Po drugiej stronie powtarzamy czynności tak, by powstała ramka.


Malujemy wzory, które chcemy układać z ryżu. Ja podzieliłam ramkę na części i naszkicowałam serduszka. Najpierw wypełniam klejem wzorek, potem tło. Klej którego używam jest w formie gęstego, przezroczystego żelu, specjalnie do łączenia papieru i innych materiałów. Dobre rezultaty daje również dwustronna taśma, ale wygodniej wypełnić wzorek klejem.


Wysypuję ryż w miejscu wypełnionym klejem, uzupełniając puste przestrzenie.


Wypełniam klejem tło dookoła mojego serduszka i wysypuję tam ryż w kontrastowym kolorze.


Powtarzam czynności używając różnych kolorów ryżu w serduszkach i tłach. Możesz wyklejać ryżem dowolne wzory.


Na koniec przyklejam obrazek pod ramką. Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz