25.10.2015

Jak cieniować? +ćwiczenia

Hej,
 w dzisiejszym poście, chciałabym wam zaprezentować
 sposób na naukę cieniowania :)

Pewnie większość z nas nie wie od czego zacząć. 
Miałam kiedyś problem z cieniowaniem, 
jednak dzięki pracy i ćwiczeniom, dzisiaj nie mam z tym kłopotów. :)
Istnieją pewne ćwiczenia, 
dzięki, którym możemy się znacznie w tym poprawić.




 1.  Pierwsze ćwiczenie, które powinniśmy wykonywać, przed zaczęciem każdego rysunku, jest w miarę szybkie rysowanie łuków. Starajmy się zachowywać równe odstępy i róbmy tak przez mniej-więcej 2 linijki.


2. Przygotujmy sobie ołówek, jedną miękkość. Moim zdaniem najlepiej 2B.


Następnie narysujmy sobie, od ręki, 1 prostokąt, podzielony na 6 równych kawałków.

 Pierwszą kratkę kolorujemy ołówkiem najmocniej, jak się da. Byle nie złamać rysika :'D.


 Następne kratki cieniujemy coraz jaśniej...


Aż dojdziemy do jaśniutkiej barwy. Uwaga: Rysujemy tylko jedną miękkością ołówka! Inaczej to ćwiczenie nie ma sensu.

 3. Dalej mam dla was regułkę i bardzo szybki szkic jabłka, abyście tylko mniej-więcej wiedzieli o co chodzi :)
                                    obrzydliwe to jabłko XD


I to na tyle, 
mam nadzieję, że podobał wam się post tego typu :D
Pamiętajcie! 
Ćwiczenie czyni mistrza ;)


Wasza Kejti Lou <3

9 komentarzy:

  1. Ciekawe, ja gdy ćwiczyłam cieniowanie używałam rónych kolorów kredek i firm - np. na początku cieniowałam pomarańczowym flamastrem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy4:30 PM

    Super

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektórym może się przydać. Sama od czasu do czasu robię coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy2:04 PM

    Fajny pomysł na posta, lecz myślę, że taki temat można by rozwinąć na dużo więcej, co nie zmienia faktu, że notka jest dobra :)
    -Juliette

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło o to, aby wam w wielkim skrócie przedstawić wam, jakie są ćwiczenia na cieniowanie i że ćwiczenie naprawdę czyni mistrza :D

      Usuń
    2. Chodziło o to, aby wam w wielkim skrócie przedstawić wam, jakie są ćwiczenia na cieniowanie i że ćwiczenie naprawdę czyni mistrza :D

      Usuń
  5. Może wreszcie nie będe miała problemu z cieniowaniem ubrań

    OdpowiedzUsuń