25.10.2015

Jak cieniować? +ćwiczenia

Hej,
 w dzisiejszym poście, chciałabym wam zaprezentować
 sposób na naukę cieniowania :)

Pewnie większość z nas nie wie od czego zacząć. 
Miałam kiedyś problem z cieniowaniem, 
jednak dzięki pracy i ćwiczeniom, dzisiaj nie mam z tym kłopotów. :)
Istnieją pewne ćwiczenia, 
dzięki, którym możemy się znacznie w tym poprawić.




 1.  Pierwsze ćwiczenie, które powinniśmy wykonywać, przed zaczęciem każdego rysunku, jest w miarę szybkie rysowanie łuków. Starajmy się zachowywać równe odstępy i róbmy tak przez mniej-więcej 2 linijki.


2. Przygotujmy sobie ołówek, jedną miękkość. Moim zdaniem najlepiej 2B.


Następnie narysujmy sobie, od ręki, 1 prostokąt, podzielony na 6 równych kawałków.

 Pierwszą kratkę kolorujemy ołówkiem najmocniej, jak się da. Byle nie złamać rysika :'D.


 Następne kratki cieniujemy coraz jaśniej...


Aż dojdziemy do jaśniutkiej barwy. Uwaga: Rysujemy tylko jedną miękkością ołówka! Inaczej to ćwiczenie nie ma sensu.

 3. Dalej mam dla was regułkę i bardzo szybki szkic jabłka, abyście tylko mniej-więcej wiedzieli o co chodzi :)
                                    obrzydliwe to jabłko XD


I to na tyle, 
mam nadzieję, że podobał wam się post tego typu :D
Pamiętajcie! 
Ćwiczenie czyni mistrza ;)


Wasza Kejti Lou <3

9 komentarzy:

  1. Ciekawe, ja gdy ćwiczyłam cieniowanie używałam rónych kolorów kredek i firm - np. na początku cieniowałam pomarańczowym flamastrem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy4:30 PM

    Super

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektórym może się przydać. Sama od czasu do czasu robię coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na posta, lecz myślę, że taki temat można by rozwinąć na dużo więcej, co nie zmienia faktu, że notka jest dobra :)
    -Juliette

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło o to, aby wam w wielkim skrócie przedstawić wam, jakie są ćwiczenia na cieniowanie i że ćwiczenie naprawdę czyni mistrza :D

      Usuń
    2. Chodziło o to, aby wam w wielkim skrócie przedstawić wam, jakie są ćwiczenia na cieniowanie i że ćwiczenie naprawdę czyni mistrza :D

      Usuń
  5. Może wreszcie nie będe miała problemu z cieniowaniem ubrań

    OdpowiedzUsuń