Dwa sposoby na stworzenie masy:
Masa solna do piekarnika
2 szklanki zwykłej mąki
2 szklanki soli
2 łyżki stołowe kleju do tapet (bez dodatków grzybobójczych)
1 szklanka wody
Składniki połączyć i wyrobić na gładką masę. Uformować figurki. Zostawić na noc, by stwardniały, a następnie wstawić na 3-4 godziny do piekarnika o temperaturze 100°C. Gotowe figurki można dowolnie kolorować, ozdabiać, przyklejać cekiny i koronki.
Masa solna gotowana
4 szklanki zwykłej mąki
2 szklanki soli
8 łyżeczek proszku do pieczenia
4 szklanki wody
0,5 szklanki oleju
Połączyć składniki w garnku. Mieszając, gotować na średnim ogniu, aż całość zgęstnieje na kulę. Wyłożyć na stolnicę. Gdy ostygnie, wyrobić. Taką masę po uformowaniu możemy przechowywać nawet dwa tygodnie!
Dla młodszych dzieci można przygotować kolorową masę solną, mieszając zwykłą białą z naturalnymi barwnikami - kakao, kurkuma, papryka, lub wykorzystując barwniki spożywcze - takie jak do barwienia jajek na wielkanoc.
Z kolorowej masy formujemy kuleczki i możemy je na przykład rozwałkować na placuszki i odciskać w nich różne kształty - np. muszelek, koronki czy nawet korzystać z foremek do ciasta. Z dziewczynkami możemy pobawić się w tworzenie własnych naszyjników - wystarczy zapałką lub wykałaczką zrobić dziurkę w naszym placuszku czy innym kształcie a po upieczeniu lub ostygnięciu przewlec przez dziurkę nitkę, łańcuszek lub rzemyk.
Dobrej zabawy!
29.06.2011
21.06.2011
Zabawy z dzieckiem - magiczny naukowiec!
Do szklanki wlej wodę i wrzuć do niej kostkę lodu. Na kostce lodu połóż sznurek. Posyp go solą i policz do dziesięciu. Złap sznurek i zadziw wszystkich swoją sztuczką!
Przygotuj: jajko, słoik, ocet, wodę i butelkę.
Surowe jajko kurze umieść w słoiczku i zalej octem, mocz je około 24 godzin. Kwas octowy reaguje ze skorupką i można zobaczyć, że białko i żółtko otoczone są cienką błoną (resztki skorupki można delikatnie zetrzeć).
Następnie ostrożnie wylej ocet z naczynia, kilka razy przepłucz wodą jajko w naczyniu, a następnie spróbuj umieścić je w butelce po śmietanie (lub innej butelce z szeroką szyjką). Do butelki wlej wodę i pozostaw na kolejne 24 godziny. Obserwuj to, że jajko pęcznieje i osiąga dużo większe rozmiary.
Tajemniczy liścik
Ze względu na konieczność użycia otwartego ognia i niebezpieczeństwo wywołania pożaru eksperyment należy wykonywać z mamą lub tatą!
Potrzebne nam będą:
- igła
- wyciśnięty sok z cytryny
- kartka
- źródło ognia (zapaliczka, zapalona świeczka)
Namaczamy igłę w soku cytrynowym i wykonujemy tajemniczy napis na kartce. Czekamy aż wyschnie. Zapalamy świeczkę i zaczynamy intensywnie ogrzewać kartkę uważając przy tym by się nie zapaliła. Już po chwili w intensywnie ogrzewanych miejscach zaczęły się pojawiać zarysy liter.
Przygotuj: jajko, słoik, ocet, wodę i butelkę.
Surowe jajko kurze umieść w słoiczku i zalej octem, mocz je około 24 godzin. Kwas octowy reaguje ze skorupką i można zobaczyć, że białko i żółtko otoczone są cienką błoną (resztki skorupki można delikatnie zetrzeć).
Następnie ostrożnie wylej ocet z naczynia, kilka razy przepłucz wodą jajko w naczyniu, a następnie spróbuj umieścić je w butelce po śmietanie (lub innej butelce z szeroką szyjką). Do butelki wlej wodę i pozostaw na kolejne 24 godziny. Obserwuj to, że jajko pęcznieje i osiąga dużo większe rozmiary.
Tajemniczy liścik
Ze względu na konieczność użycia otwartego ognia i niebezpieczeństwo wywołania pożaru eksperyment należy wykonywać z mamą lub tatą!
Potrzebne nam będą:
- igła
- wyciśnięty sok z cytryny
- kartka
- źródło ognia (zapaliczka, zapalona świeczka)
Namaczamy igłę w soku cytrynowym i wykonujemy tajemniczy napis na kartce. Czekamy aż wyschnie. Zapalamy świeczkę i zaczynamy intensywnie ogrzewać kartkę uważając przy tym by się nie zapaliła. Już po chwili w intensywnie ogrzewanych miejscach zaczęły się pojawiać zarysy liter.
20.06.2011
Zabawy z wyobraźnią - jak się bawić z dzieckiem
Zabawa kreatywna to więcej, niż tylko zapełnianie dziecku czasu wolnego. Aby nadać zabawie wymiar edukacyjny i wpływać dzięki niej na rozwój naszego malucha, warto przyswoić sobie trochę wiadomości. Na początek trochę o związku między spostrzeganiem i działaniem.
Dziecko w okresie wczesnego dzieciństwa nie jest w stanie kłamać, ale co ważniejsze, nie jest jeszcze w stanie fantazjować. U dwu-, trzylatka zilustruje to prosty przykład. Jeśli poprosimy dziecko o powtórzenie takiego zdania jak "Idzie pies" lub "Samochód stoi", nie będzie problemu. Jeśli jednak poprosimy o powtórzenie zdania "Mama biegnie", gdy dziecko będzie patrzyło na siedzącą mamę, trudno mu będzie to zdanie powtórzyć. Słowa naszego malucha na tym etapie rozwoju nie mogą być rozbieżne z rzeczywistością.
Gdy wprowadzimy więc do zabawy z dzieckiem elementy wyobrażeniowe, pozwolimy mu sprawniej kształtować myślenie o otaczającej je rzeczywistości, a dzięki temu również łatwiej nawiązywac kontakt z otoczeniem.
na podst. Dziecko w zabawie i świecie języka, Lew S. Wygotski
Dziecko w okresie wczesnego dzieciństwa nie jest w stanie kłamać, ale co ważniejsze, nie jest jeszcze w stanie fantazjować. U dwu-, trzylatka zilustruje to prosty przykład. Jeśli poprosimy dziecko o powtórzenie takiego zdania jak "Idzie pies" lub "Samochód stoi", nie będzie problemu. Jeśli jednak poprosimy o powtórzenie zdania "Mama biegnie", gdy dziecko będzie patrzyło na siedzącą mamę, trudno mu będzie to zdanie powtórzyć. Słowa naszego malucha na tym etapie rozwoju nie mogą być rozbieżne z rzeczywistością.
Gdy wprowadzimy więc do zabawy z dzieckiem elementy wyobrażeniowe, pozwolimy mu sprawniej kształtować myślenie o otaczającej je rzeczywistości, a dzięki temu również łatwiej nawiązywac kontakt z otoczeniem.
na podst. Dziecko w zabawie i świecie języka, Lew S. Wygotski
15.06.2011
8.06.2011
Nowe prace dizajnerek Lilla Lou!
1.06.2011
Zapraszamy na Dzień Dziecka do Łomianek.
Subskrybuj:
Posty (Atom)