25.07.2014

Dżinsowy portfel- DIY by Rav

Hej!

Znowu post DIY- jakoś mi ostatnio projekty nie za bardzo wychodzą :/ 
No więc jak w temacie- pokażę jak uszyć bardzo prosty, dżinsowy portfelik. Po ostatnim skrajaniu moich dżinsów zostało mi trochę materiału i wpadłam na taki pomysł. Szczerze mówiąc jest to pierwsza moja tego typu praca, więc jeśli ktoś zna się na tym lepiej i twierdzi, że coś jest nie tak- to się nie kłócę, bo możliwe, że robię to źle. ;-; No ale na razie musicie polegać na mojej wiedzy xd


Dość gadania, zaczynamy!

Wycinamy odpowiedni kawałek materiału, powinno wystarczyć około 15x22cm.


Nasz kawałek materiału odwracamy i odginamy go do 2/3 wysokości, tak jak widać to na zdjęciu.



Bierzemy kolorową nitkę albo mulinę. Jak zdecydowałam się na to drugie. Dla mnie mulina jest lepsza, ponieważ jest grubsza i ma chyba trochę bardziej intensywny kolor.
Jednak sama mulina w swoim "naturalnym" stanie jest trochę za gruba, dlatego lepiej jest ją rozdzielić na dwie, trzy części, najlepiej po dwie nitki. 


Nawijamy mulinę na grubszą igłę i przeszywamy materiał tak, jak na zdjęciu.


Wywijamy nasz przyszły portfel na drugą stronę.


I ponownie obszywamy, ale tym razem tylko wystające elementy.


Zaginamy górną część. Portfel będzie miał taki kształt. (Trochę krzywo przeszyłam dół, nie róbcie tak! xd)


Teraz trzeba wmontować zapięcie, którym będzie guzik. Znajdzie jakiś ciekawy guzik w ulubionym kolorze, lub w ciekawe wzorki. Im bardziej kolorowo i oryginalnie tym lepiej. Lecz zanim wszyjemy guzik, trzeba zrobić na niego dziurkę. 
Tak więc najlepiej ostrym scyzorykiem lub nożem wycinamy mały otworek- jego wielkość zależy od rozmiaru guzika. Jeśli nie masz zbyt pewnej ręki jeśli chodzi o noże i tego typu rzeczy poproś kogoś starszego o pomoc- tak będzie bezpieczniej.
Gdy mamy już wyciętą dziurkę musimy ją obszyć, żeby się nie rozwalała. Obszywamy na okrętkę z tą różnicą, że zanim zaciśniemy pętelkę wkładamy pod nią nitkę. To bardzo proste.
A oto efekt końcowy:



Teraz tylko przyszywamy guzik...


...zapinamy i gotowe! Po wykonaniu zdjęcia doczepiłam sobie jeszcze żółtą broszkę. Efekt bardzo przypadł mi do gustu. A poza tym- nikt inny nie ma takiego portfela. ;))


Pozdrawiam,
Dorota/Rav

P.S.
Jesli checie tutorial na temat DIY, albo rysowania projektów napiszcie w komentarzach! Czytam wszystkie komentarze, więc zachęcam do podzielania się swoimi pomysłami :)

4 komentarze:

  1. Anonimowy6:57 AM

    Piękny portfel - oryginalny , jedyny w swoim rodzaju , jesteś bardzo kreatywną oraz pomysłową dziewczyną i oby tak dalej :) Pewnie taki zrobię , ale jak będę miała wolną chwilkę . Ja lubię robić DIY a więc właśnie go może zrobię ten portfel . Czekam na następne DIY
    Pozdrawiam Julka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. :) Mam nadzieję, że za niedługo pojawi się nowy tutorial. ;)

      Usuń
  2. Ja jestem chętna na DIY :) Może coś z akcesorii dla domu/pokoju ?

    OdpowiedzUsuń