14.01.2017

Art Academy Tutorial: Drapowana sukienka i Błyszczący Pasek



Witajcie, Lilla Girls! Dziś pokażę Wam, jak narysować sukienkę drapowaną, z dużą ilością zagięć. Będziemy się skupiać na światłocieniu, by jak najlepiej podkreślić fałdy materiału. Zaczynamy!




1. Sukienka ma dekolt kopertowy, czyli taki, w którym jedna połowa zachodzi ukośnie na drugą. Cały materiał idzie więc na ukos. Naszkicuj sukienkę, pamiętając o tym, że materiału jest bardo dużo, więc zagina się w wielu miejscach. Rysuj ukośne zagięcia. Jeśli Twoja kreacja nie będzie matowa i będzie odbijać więcej światła, tak jak moja, w najbardziej oświetlonym miejscu zostaw przerwy.
Dół sukienki będzie się składał z dużej ilości wąskich falbanek. Nie musisz się starać, by ich brzegi wyglądały starannie, ponieważ kiedy dodamy cienie i światło, nie będzie się to rzucać w oczy.



2. Zacznij kolorować materiał, na razie skupiając się tylko na najciemniejszych miejscach. Te bardziej oświetlone fragmenty zostaw białe. Będziemy więc malować przy brzegach i wokół zagięć, pamiętając o tym, gdzie ma się skupiać światło - w tym przypadku na klatce piersiowej i wierzchu falbanek.



3. Podkreśl kontury falbanek ostro zatemperowaną kredką lub długopisem. Zaznacz też mocniej zagięcia materiału na górnej części sukienki. Następnie tak samo ciemno zacznij kolorować przy samych brzegach i wokół zagięć, kierując się ku jaśniejszym miejscom i malując coraz delikatniej. Białe dotychczas smugi również lekko zakoloruj. Cień wokół zagięć powinien wcinać się na najjaśniejsze obszary sukienki, ponieważ w ten sposób będzie widać, że materiał rzeczywiście jest pofałdowany.
Falbanki maluj tak, jak uczyliśmy się wcześniej - najciemniej przy brzegach i najjaśniej na wierzchu. 




4. Teraz weź kredkę w ciemniejszym kolorze (ja użyłam fioletu) i podkreśl nią kontury w najciemniejszych miejscach sukienki. W mojej kreacji jest to lewa połowa falbanek. Zacieniuj też zagięcia po jednej stronie konturu i na brzegu materiału, by pogłębić efekt wypukłości. Tą samą kredką narysuj cienie pod falbankami. Jeśli Twoja sukienka ma ciasny pasek w talii, tak jak moja, możesz dodać trochę więcej kresek wychodzących spod niego, by lepiej pokazać to, że materiał jest tam najbardziej ściśnięty i stopniowo rozprostowuje się ku dołowi.



Teraz wystarczy tylko dodać ostatnie detale w razie potrzeby lub powycierać gumką najjaśniejsze miejsca, jeśli potrzebujesz więcej światła. I gotowe!
Takie sukienki są eleganckie i stylowe, pasują na bardziej uroczyste okazje takie jak szkolny bal, gala czy wymarzona randka w wytwornej restauracji, ale jeśli dodasz do nich nieco bardziej szalone akcenty, są świetne na imprezy.


Dodatkowo mam dla Was mini tutorial o tym, jak namalować błyszczący pasek.
(kliknij, aby powiększyć)



Mam nadzieję, że ten tutorial będzie dla Was przydatny i oczywiście, jak zwykle, czekam na Wasze prace wykorzystujące tę metodę w galerii Lilla Lou!
Maltynka

9 komentarzy:

  1. Super Maltynko ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę że spróbuję to wykorzystać. ..ale mam małe pytanie- Czy tylko ja mam błąd strony Lilla Lou, czy jest jakaś ogólna awaria serwerów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy8:11 AM

      Mam to samo,niestety ;-;

      Usuń
  3. Anonimowy7:55 AM

    Ja mam też ten błąd...

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ^^ Czemu nie da się wejść na lilla lou? Czy to jakaś awaria?

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiktoria S. - Nie tylko ty :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Pati _Art10:08 AM

    Nie dało się bo prawdopodobnie była aktualizacja. Trwała ona ( chyba ) 1/1,5 dni. Teraz LL normalnie działa. Pojawiła się zakładka z YT.
    Szkoła rysunku bardzo przydatna 😀

    OdpowiedzUsuń
  7. Usunięto także czat.../Boovko

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy5:37 PM

    Łał ile masz lat?

    OdpowiedzUsuń