23.02.2014

Cieniowanie cz. 1 - twarz by Karolina


Hi! Postanowiłam zrobić post o cieniowaniu, ponieważ nie warto tego tłumaczyć za każdym razem. Będzie on w kilku częściach, dziś zajmiemy się skórą i makijażem twarzy. Wytłumaczę Wam jeszcze co i jak z tym cieniowaniem.Wiem że miałam zrobić 2 część tego tutorialu klik i zrobiłam, lecz zdjęcia mi się skasowały z telefonu :(

Wszystko co poniżej pisałam sama, nie z Wikipedii :)) zdjęcia też są moje.



A więc - co to jest cieniowanie i do czego służy?
Spójrzcie na dowolną rzecz. W jednym miejscu jest ciemniej, w innym jaśniej. Jeśli wieczorem zapalimy lampkę (np. biurkową) w pokoju i przystawimy do niej cokolwiek, np. rękę (uwaga żeby się nie oparzyć XD) ze strony gdzie jest lampka jest jaśniej - ta część jest oświetlana -a strona najbardziej oddalona od lampki jest ciemniejsza. Pomiędzy widzimy różne odcienie. Jeśli chcemy żeby rysunek był bardziej realistyczny, musimy go pocieniować. Zazwyczaj na projekcie nie rysujemy lampki :) więc musimy sobie przyjąć z której strony pada światło. W dzień jest to strona gdzie mamy okno (w przypadku pokoju) lub gdzie jest słońce (na podwórku). Wieczorem i w nocy gdy słońca nie ma pozostaje nam oświetlenie pokoju/pomieszczenie w którym znajduje się modelka lub przedmiot. Jednym słowem, cieniowanie służy do pokazania głębi w obrazie.


 Spójrzcie na zdjęcia wykonane przeze mnie. Na pierwszym widać moją rękę obok lampki biurkowej. Możecie zobaczyć jak jest oświetlona. Obok, na drugim zdjęciu mamy moją piłkę ( ♥). Widać jak pada światło na okrągły przedmiot. Możemy zauważyć refleksy (jasne, białe miejsca) w kilku miejscach. Piłka leży  na podłodze, jest oświetlana przez lampy górne, które właśnie się w niej odbijają. Powiem Wam, że mam dwie lampy po trzy żarówki i jak widzicie, na piłce są cztery czy pięć odbite, więc to też jest takie dziwne :)
Jeśli postawimy coś np. pudełko po perfumach (pierwsze mi przyszło do głowy ;P) na biurku lub podłodze lub czymkolwiek i oświetlimy z którejś strony lampką, oprócz jasnego i ciemnego miejsca na pudełku widzimy również cień rzucany przez przedmiot na podłogę (lub biurko lub coś). Ten cień jest czarny. Dodatkowo, jak ustawimy np. trzy, cztery takie lampki dookoła pudełka, cień na podłodze nie będzie jeden, lecz kilka, pierwszy ciemny, drugi trochę jaśniejszy, trzeci jeszcze jaśniejszy i tak dalej.
Również wklejam zdjęcie cienia rzucanego przez moją rękę na ścianę:


Cieniowanie jest trochę bardziej skomplikowane jeśli przedmiot oświetlany nie jest zupełnie gładki. Sukienka która powiewa na wietrze - tworzą się na niej załamania materiału, a cień na nie nachodzi inaczej. Mam pendriv'e jest on wysadzany takimi cyrkoniami, kryształkami. Oświetliłam go lampką i zrobiłam zdjęcie. Jak wyszło możecie zaobserwować poniżej. Na każdy kryształ cień pada osobno. Tak, jest to trochę skomplikowane...


Na ubraniach są zagięcia materiału, bo przecież dajmy na to, bluzka nie leży na nas całkiem sztywno :) tam gdzie zagięcie, tam też ciemniej. Przygotowałam dla Was zdjęcie mojego rękawa bluzki, którą właśnie mam na sobie:



Na koniec jeszcze kilka pomocy odnośnie cieniowania wykonanych przeze mnie:





 

tak lepiej z internetu :)







Refleks a cień czym się różnią?
Proste - refleks to tam gdzie mamy jasno, gdzie pada światło. Cień to tam gdzie światło nie dociera w ogóle, lub dociera tylko trochę. Na zdjęciu które już widzieliście w tym poście zaznaczyłam na niebiesko refleksy, na różowo cienie a na czarno przerywaną linią miejsca które przedstawiają naturalną barwę przedmiotu:


Po co warto cieniować?
Tutaj nie będę się rozpisywać. Po to żeby pokazać głębie obrazu i przedstawić go bardziej realistycznie. Pokażę Wam mój jeden z pierwszych projekt bez cieniowania, jak również jeden z moich najnowszych. Aha, i przepraszam że TOPModel :( :

Stary:


Nowy:


Prawda że widać różnicę? Nowy jest bardziej dopracowany i realistyczniejszy, stary nie. Stary wykonałam gdzieś w 10 minut i to widać, nad nowym trochę posiedziałam i to też widać. Po prostu też nowy jest ładniejszy. I wydaje się bardziej profesjonalny.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Teraz już przechodzimy do rysowania twarzy. Oprócz cieniowania skóry pokażę Wam również jak wykonać makijaż modelce.


Robimy włosy klik. Na nie też pada cień. Teraz mam okazję żeby Wam to pokazać na zdjęciu. Pochodzi z internetu i to nie jestem ja :) 

Więc robimy włosy. Więcej o nich oraz dokładną SR znajdziecie klikając TUTAJ.
Ja robię skórę kremową i pomarańczową kredką BIC.


Kremową zaznaczamy cienie. Będą one przy konturach twarzy i tam gdzie włosy zachodzą na czoło.


Teraz przedstawię Wam proces robienia nosa :D Modelka bez niego wyglądała by co najmniej dziwnie.


Już wiecie jak go narysować? No to do dzieła :)
Przyciemniamy cienie pomarańczową kredką. Nos też musi być pocieniowany.
Tam gdzie mamy nie pokolorowane (nie pada tam cień) lekko malujemy kremowym


Nie może być widać przejścia pomiędzy cieniem a refleksem, prawda? 
Dlatego idąc coraz bardziej do środka twarzy czyli do miejsc refleksu, zluźniamy nacisk.


Bierzemy jasno brązową kredkę i przyciemniamy nią okolice kontur twarzy, nosa oraz przy oczach czyli nasze cienie.
Robimy oczy.  Kolor oczu możemy sobie wybrać. Ja wybrałam niebieski. 


Małymi kreseczkami robimy brwi - to są przecież krótkie włoski, nie mogą być prostą linią :P Kolor powinien być dopasowany do włosów - do blondu jasne, do brązu lub czarnego ciemne. Nienaturalnie wyglądałoby gdyby blondynka miała bardzo ciemne brwi, nieprawdaż?
Teraz usta. Muszą pasować do stroju. Na przykład, gdy robimy stylizację w stylu Pin-up usta będą czerwone, bo to jedna z cech którymi charakteryzuje się ten styl.

No więc konturujemy usta. Moje będą czerwone.


Teraz je cieniujemy. Popatrzcie na zdjęcia poniżej, na pewno będziecie wiedzieć jak to zrobić :)


Różową kredko robimy lekko rumieńce, nie za mocno!


Cienkopisem lub flamastrem (cieniutkim!) poprawiamy rzęsy (w LL są oczywiście już namalowane) aby były takie no... wiecie, wytuszowane. :) Tylko nie przesadźcie :)


Ja zrobiłam to flamastrem od cienkiej strony. Mam zestaw flamastrów z dwoma końcówkami - cienką i grubą. Zrobiłam to cieńszą końcówką. Te flamastry pochodzą z Carrefoura :)
Kredką robimy makijaż: cień do powiek. Kolor musi być dobrany do stroju. Mój strój będzie w tonacjach fioletu, więc powieki będą właśnie w tym kolorze.


GOTOWE! :)) ♥♥


Mam nadzieję, że podobał się Wam zarówno tutorial o makijażu i cieniowaniu twarzy, jak i ten początek o cieniowaniu. Tak, przyznaję, rozpisałam się :3 Mam nadzieję, że będzie się Wam miło czytało ♥
Przysyłajcie projekty z moich tutoriali na maila carola100.kk@gmail.com 

Już niedługo powinny się pojawić kolejne części, tutoriale jak cieniować różne rzeczy: skórę, ciuchy, różne falbanki :) 

Zapraszam do komentowania moich postów :)
Do następnego!
Karolina ♥

5 komentarzy:

  1. Anonimowy11:20 AM

    Świetna szkoła rysowania! Bardzo dużo z niej się nauczyłam!
    Pozdrawiam,
    Suzje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy7:06 PM

    Super szkoła rysowania . Powtarzałam wszystko i ... nawet mi się udało ! Teraz już będę umiała cieniować twarz , robić nos i makeup :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy4:25 PM

    dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń