10.03.2014

Pastelowa okładka na zeszyt

Hej!

Dawno nie pisałam-przepraszam. :c
W dzisiejszym poście powracam do działu DIY.
Tym razem pokażę, jak w miarę szybko, tanio i efektownie, samemu zrobić sobie niepowtarzalną okładkę na zeszyt. :)

Zaczynamy!








Oto rzeczy, które będą nam potrzebne:

-kartka z bloku w formacie A3 (jeśli chcemy obkleić zeszyt w formacie A5),
-farby,
-gruby, szeroki pędzel,
-woda w szklance, albo słoiczku,
-nożyczki,
-taśma klejąca,
-zabezpieczenie miejsca pracy (np. stare gazety, podkładka).


Rozpoczynamy od zrobienia sobie papieru, w takich kolorach w jakich nam się tylko podoba. 
Radzę, żeby były one delikatne, pastelowe, bo na mocnym kolorze może nie być widać później napisu. Ale jeśli np. bardzo lubisz kolor pomarańczowy- żaden problem.  To w końcu będzie Twój zeszyt. :)
Ja postawiłam na kolor miętowy w połączeniu z delikatnym różem.

Bierzemy pierwszy kolor. Bardzo rozrzedzoną wodą farbą, szerokim pędzlem malujemy kartkę (oczywiście nie całą- musi być jeszcze miejsce na drugi kolor).


Teraz nakładamy drugi kolor. Oczywiście barw może być więcej, tak i jak może być tylko jedna.


Teraz czekamy, aż papier dobrze wyschnie...


Możemy przystąpić do obklejania zeszytu. 
Otwarty zeszyt kładziemy na środku kartki. Na rogach kartki, ołówkiem rysujemy prostokąciki- albo kreski jak kto woli. :P Chodzi o to, żeby zaczynały się od rogów zeszytu.
Wygląda to tak:


Teraz po poprzednio zaznaczonych liniach tniemy nożyczkami. Zostaje idealny kształt którym możemy obkleić zeszyt. U góry i po bokach zakładamy odstające kawałki papieru i przyklejamy kawałkami taśmy klejącej.


Na koniec na okładce, czarnym bądź kolorowym markerem, piszemy jaki to przedmiot. U mnie to akurat język polski.


Prawda, że proste? ^.^ Jak zawsze zresztą! ;o
Niby prosty pomysł, ale nikt inny nie będzie miał takiej okładki.
Moja jest dość skromna, ale wy możecie jeszcze bardziej ją ozdobić- naklejkami, zdjęciami z magazynów- wszystkim co Wam podpowie fantazja! ;))

Pozdrawiam,
Dorota/Rav

1 komentarz:

  1. Anonimowy6:29 PM

    Mam problem!Pomóżcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Gdy chcem dodac prace do galerii naciskam dodaj ,czekałam juz prawie godzinie!!!A tu nic zrobcie cos z tym bo zwariuje!!!

    OdpowiedzUsuń